De brief voor leerlingen en ouders

Apeldoorn, 26 – 1 – 2018

Beste leerlingen en ouders,

Het westerse nieuwjaar is net achter rug en het Chinees nieuwjaar is in aantocht. Namens alle docenten wensen we Iedereen een voorspoedig 2018, met veel geluk en liefde. Dit is zeker een geschikt moment om onze dank te betuigen, want zonder uw steun zou we niet zo stevig in onze schoenen kunnen staan.

Om de school beter te ontwikkelen, maken we een paar voorstellen, onder andere:

• Respect voor elkaar met het idee dat iedereen uniek is en zoek naar gemeenschappelijke ideeën en belangen.
  • Verbied voor lichamelijk geweld en stimuleer goed gedrag. Bijvoorbeeld: Je moet je excuses aanbieden na ongewenst gedrag.
  • Zorgvuldig omgaan met de faciliteiten van de school. Schade aan de school wordt zelf betaald.
  • Tenzij de docent meegaat, speel niet buiten het schoolgebouw, omdat het te gevaarlijk is.
  • De keuken, voorraadkast en kantoor zijn niet bestemd voor leerlingen.
  • Aanmoedigen om vooraf te betalen, per maand of kwartaal.
  • Op tijd bij de les aanwezig zijn, is belangrijk. Telefoongebruik in de les is toegestaan om woorden e.d. op te zoeken. In de pauze steunen we dat de leerlingen zich socialer gaan gedragen en niet op de mobiel zitten.

We veronderstellen dat vele het nieuws hebben gehoord over het staken van Nederlandse basisscholen i.v.m. het lage lerarensalaris. Hetzelfde probleem ontstaan er ook bij onze school. Het declareren van de onkosten van docenten en het gebruik maken van het leslokaal zijn de grootste uitgaven. De rekeningen worden betaald ongeacht of er leerlingen komen.

Uw suggesties zijn altijd welkom. Sterker nog, alle soorten van financiële steun zal onze school enorm helpen, zodat we kunnen investeren voor leuke activiteiten of interessante boeken.

U kunt uw donaties overmaken op rekening:

Naam: S. REN

Rekening:NL56 RABO 0304 4092 00

o.v.v.: APELD.WENXIN CHINESE SCHOOL

Meer info vindt u op onze website: www.wenxinchineseschool.nl

Met vriendelijke groet,

Sumei Ren