Optreden voorjaar 2017

Op 1 April heeft het multiculturele festival bij Markant naast het Coda museum in Apeldoorn plaatsgevonden. De Wenxin Chinese school werd van harte uitgenodigd. De gasten waren uit verschillende landen, bijvoorbeeld: Indonesië, India, Afghanistan, Iran, Syrië, Turkije, Egypte, Palestina, China enz. De burgermeester van Apeldoorn deed het openingswoord en het festival trok de aandacht van de lokale media.

Om een betere voorstelling neer te zetten, kwamen de leerlingen van onze school vaak samen om te oefenen. Elke noot en elk woord van het liedje moest kloppen.  Het optreden verliep precies volgens plan.  Twee vrolijke liedjes worden gezongen en natuurlijk was onze eigen muziekband met eigen gitaren en fluit er bij.  De twee Chinese liedjes waren ” blij om naar school te gaan ” en “waar is de lente”, die toepasselijk voor het prachtige voorjaar zijn.  Daarna danste de docent met een Chinese groep drie dansen.

Iedereen was enthousiast erover en wilde meer te weten komen over de Chinese cultuur. Onze docenten en leerlingen waren trots om te laten zien waarmee we druk bezig zijn. Wij leren Chinees en genieten ervan.