Mijn zomerkamp in Guangzhou -Tian Lin

Mijn tijd in China was geweldig. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en veel geleerd van China. China heeft veel geschiedenis en heeft ook vele verschillen in de regio’s . Ik heb veel geleerd over deze aspecten, zoals het verschil in voedsel en zelfs de dialecten. Dit was erg interessant. Net zoals het schrijven van de Chinese karakters met de kwast, wat ik totaal niet kan en niet lukte, maar wel leuk was om te doen. Bovendien waren de bezienswaardigheden leuk en erg interessant om te zien. Dit maakte veel indruk op mij, want hierdoor kon ik opmaken dat China zo’n grote geschiedenis achter de rug had gehad. Ook was het erg leerzaam om met Chinese leerlingen te communiceren. Zo kon je zien dat ze een ander soort leefstijl hadden, zoals de schooldagen en hun denkwijze. Het eten was bijzonder lekker, maar we aten niet veel zee voedsel. Daar was ik heel blij mee, want ik hou daar niet erg veel van. Onze verblijfplaats was beter dan ik had verwacht en daarom was ik erg gelukkig mee. Ik deelde de kamer met 2 andere personen. Dit was natuurlijk heel gezellig en leuk. De avonduitjes waren uitzonderlijk gezellig en leuk. We gingen bijvoorbeeld naar een boekenwinkel, winkelcentrum enz. Het winkelcentrum had een spookhuis en zelfs een arcadehal. Ik ben nog nooit naar beide plaatsen geweest. Dus dit zorgde voor een nieuwe, leuke en grappige ervaring. Ik ga volgend jaar zeker nog een keer. Bedankt voor deze leuk ervaring en voor het organiseren van deze reis.
Groetjes Tian Lin