zomerkamp 2019

Ik ben Hailun Wu, een student uit Nederland.

Dit jaar ben ik voor de tweede keer naar een zomerkamp in China gegaan. Met deze zomerkamp zijn we naar het midden van China gegaan, naar de provincie SiChuan. In tien dagen tijd heb ik veel gezien, geleerd en gegeten. Van de mooiste uitzichten die er te zien vielen, naar het bezoeken van panda’s, tot aan de culturele activiteiten en het bezoeken van verschillende musea, alles maar dan ook alles was geweldig.

Alhoewel deze activiteiten erg bewonderenswaardig en interessant waren, moet ik toch zeggen dat mijn favoriete bezigheid in de internationale school in Suining was. Het viel me wel tegen dat we niet met de leerlingen op die school mee mochten lopen, want dat was wat ik had verwacht en me op had verheugd. De optredens op de laatste dag van de internationale school waren allemaal stuk voor stuk geniaal.

Natuurlijk verdient het eten dat we kregen ook een duimpje omhoog. We zijn naar vele restaurants gegaan en hebben vrijwel elke dag van ’s ochtends tot ’s avonds lekker gegeten. Het was ook heel gezellig in de hotels. Ik heb veel vrienden gemaakt, de begeleiders waren aardig en ik had de beste kamergenoot die er maar kon zijn. Daarom was ik eigenlijk best wel verdrietig op de laatste dag van deze onvergetelijke zomerkamp. Ik hoop dat toekomstige kinderen die op zomerkamp gaan met hetzelfde gevoel als ik terug naar huis zullen gaan.